Keskiviikko 7 joulukuuta 2016

Alkoholiannoksia: 0
Korvaavia nautinnontuottajia: Pyöräily
Olotila: Paineinen
____

Liisa Akimof kertoi lehdistölle "korkki kiinni" tempauksen jälkeen, että vaikeinta alkoholittomassa vuodessa oli stressin sietäminen. Hän kertoi palautuvansa paineisesta viikosta parilla kolmella viinilasillisella perjantai-iltaisin. Akimof on johtaja nykyään, kuten minäkin. Mutta minulle ei ole riittänyt paineen purkamiseen pari kolme viinilasia viikonloppuisin.

Tänään on ensimmäinen normaali työpäivä alkoholittoman puolitoistaviikkoiseni jälkeen. Viime viikolla olin kokousreissulla ulkomailla ja sitä seurasi itsenäisyyspäivän pitkä viikonloppu Lapissa.

Työssä mikään ei ole muuttunut, vaikka minä olenkin yrittänyt muuttua. Työmääräni on kolmen johtajan mittainen, aikataulu kireä ja sosiaalinen tuki nolla. Yli puolet työpäivästä minun on fyysisesti huono olla. Tänään se ei johdu edellisen päivän aiheuttamasta alkoholikohmelosta.

Työpäivä venyy puhelinkokouksen takia puoli seitsemään, koska osa kollegoista on Kaliforniassa. Poljen päivän jälkeen kotiin pikkupakkasessa. Ohitan matkalla Alkon, johon en tällä kertaa pysähdy.

Tytär on laittanut minulle ruoan, kun tulen kotiin. En voi olla ajattelematta viinilasillista, kun syön herkullista pastaa. Tunne ei kuitenkaan ole mahdoton kestää.

Avaan päivällisen jälkeen vielä tietokoneen ja teen huomista esitystä television edessä kello yhteentoista. Juuri siinä nojatuolissa on minun vaikein hetkeni tähän mennessä olla kuivin suin. Mikä ihmeen korvaava nautinnontuottaja voisi tässä tilanteessa edes auttaa?

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti