Tiistai 22. elokuuta 2017

Alkoholiannokset: 0 
Korvaavia nautinnontuottajia: Aamu 
Olotila: Vakaa 
____

Herään 5:55 ja olen täysin virkeä. Kuuntelen radiosta kello kuuden uutiset ja napsaan kahvinkeittimen päälle. Kävelen koiran kanssa lenkin napakan alkusyksyisessä säässä. Mietin niityllä, että juuri tässä ja nyt on hyvä olla.

Mies valittaa usein univajettaan, koska herää niin aikaisin, vaikka valvoo myöhään. Minä vastaan, että me emme enää vaan tarvitse unta samalla tavoin kuin nuorempana. Se ei usko, koska on väsynyt. Onneksi sen työ mahdollistaa iltapäiväunet työhuoneen soffalla.

Minä en ole väsynyt. Olen tyytyväinen. Päivääni on tullut useampi tunti lisää aikaa. Kiitän asiasta alkoholinkäyttöni vähentämistä.

Kun Taitolaji-hankkeeni alkoi viime vuoden lopulla ja kaivoin kirjallisuudesta motivaatiota tavoitteeni onnistumiselle, hyvä uni tuli esille usein. Silloin en nähnyt suoraa yhteyttä. Olen aina ollut hyvä nukkuja, join sitten tai en. Nyt olen toista mieltä. Kirkkaat aikaiset aamut ovat hetkiä, joita minulla ei viime vuonna ollut. Asia on helppo hyväksyä. Syvä laadukas uni lyhentää aikaa, joka tarvitaan tehokkaaseen lepäämiseen, jota myös nukkumiseksi kutsutaan. Näitä aamuja en vaihtaisi pois.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti